< Előző | Tartalom | Következő >

9.2 FEJEZET

A JÁRMŰVEK SZERKEZETÉRE VONATKOZÓ KÖVETELMÉNYEK

9.2.1 E fejezet követelményeinek alkalmazása


9.2.1.1 Az EX/II, az EX/III, az FL és az AT járműveknek meg kell felelniük e fejezet követel- ményeinek, amint azt a következő táblázat tartalmazza.

A többi (nem EX/II, EX/III, FL és AT) jármű esetében:

– a 9.2.3.1.1 pont követelményeit (az ENSZ 13. sz. előírás vagy a 71/320/EGK Tanácsi Irányelv szerinti fékberendezés) azokra a járművekre kell alkalmazni, amelyeket első alkalommal 1997. június 30-a után helyeztek forgalomba (vagy vettek használatba, ahol a forgalomba helyezés nem kötelező);

– a 9.2.5 szakasz követelményeit (az ENSZ 89. sz. előírás vagy a 92/24/EGK Tanácsi Irányelv szerinti sebességkorlátozó készülék) minden olyan gépjárműre alkalmazni kell, amelynek megengedett legnagyobb össztömege meghaladja a 12 tonnát és 1987. december 31-e után helyezték először forgalomba, valamint minden olyan gépjárműre, amelynek megengedett legnagyobb ösztömege meghaladja a 3,5 tonnát, de legfeljebb 12 tonna és 2007. december 31-e után helyezték először forgalomba.



Járművek

Megjegyzés

Műszaki előírások

EX/II

EX/III

AT

FL


9.2.2

Villamos berendezések






9.2.2.1

általános előírások

X

X

X

X


9.2.2.2.1

vezetékek

X

X

X

X


9.2.2.2.2

kiegészítő védelem

X a)

X

X b)

X

a) Az először 2018. március 31-e után forgalomba helyezett (vagy használatba vett, ahol a forgalomba helyezés nem kötelező), 3,5 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű járművekre kell alkalmazni.

b) Az először 2018. március 31-e után forgalomba helyezett (vagy használatba vett, ahol a forgalomba helyezés nem kötelező) járművekre kell alkalmazni.

9.2.2.3

olvadó biztosítók és megszakítók

X b)

X

X

X

b) Az először 2018. március 31-e után forgalomba helyezett (vagy használatba vett, ahol a forgalomba helyezés nem kötelező) járművekre kell alkalmazni

9.2.2.4

akkumulátortelep

X

X

X

X


9.2.2.5

világítás

X

X

X

X


9.2.2.6

villamos csatlakozás a gépjármű és a pótkocsi között

X c)

X

X b)

X

b) Az először 2018. március 31-e után forgalomba helyezett (vagy használatba vett, ahol a forgalomba helyezés nem kötelező) járművekre kell alkalmazni

c) Az először 2018. március 31-e után forgalomba helyezett (vagy használatba vett, ahol a forgalomba helyezés nem kötelező), 3,5 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi vontatására engedélyezett gépjárművekre, és a 3,5 tonnánál nagyobb megengedett

legnagyobb össztömegű pótkocsikra kell alkalmazni.

9.2.2.7

feszültség

X

X




9.2.2.8

akkumulátortelep- főkapcsoló


X


X


9.2.2.9

tartósan feszültség alatt lévő áramkörök






9.2.2.9.1





X


9.2.2.9.2



X






Járművek

Megjegyzés

Műszaki előírások

EX/II

EX/III

AT

FL


9.2.3

Fékberendezés






9.2.3.1

általános előírások

X

X

X

X



blokkolásgátló fékrendszer

X e)

Xd), e)

X d), e)

X d), e)

d) A 16 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű gépjárművekre (vontatóra és tehergépkocsira), ill. a 10 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsik (pótkocsi, félpótkocsi vagy középtengelyes pótkocsi) vontatására engedélyezett gépjárművekre kell alkalmazni. A gépjárműveket 1. kategóriájú blokkolásgátló fékrendszerrel kell ellátni.

A 10 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsikra (pótkocsira, félpótkocsira és középtengelyes pótkocsira) kell alkalmazni. A pótkocsikat A kategóriájú blokkolásgátló fékrendszerrel kell ellátni.

e) Minden gépjárműre és a 3,5 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsikra kell alkalmazni, amelyeket 2018. március 31-e után helyeztek először forgalomba (vagy vettek használatba, ahol a forgalomba helyezés nem kötelező)


visszatartó fékrendszer

X f)

X g)

X g)

X g)

f) Az először 2018. március 31-e után forgalomba helyezett (vagy használatba vett, ahol a forgalomba helyezés nem kötelező), 16 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű gépjárművekre, ill. a 10 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi vontatására engedélyezett gépjárművekre kell alkalmazni. A visszatartó fékrendszernek IIA típusúnak kell lennie.

g) A 16 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű gépjárművekre, ill. a 10 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi vontatására engedélyezett gépjárművekre kell alkalmazni. A visszatartó fékrendszernek IIA típusúnak kell lennie.

9.2.4

Tűzveszély kiküszöbölése






9.2.4.3

tüzelőanyag-tartály és tüzelőanyag–palack

X

X


X


9.2.4.4

motor

X

X


X


9.2.4.5

kipufogórendszer

X

X


X


9.2.4.6

elektromos hajtáslánc



X



9.2.4.7

a jármű visszatartó fékrendszere

X f)

X

X

X

f) Az először 2018. március 31-e után forgalomba helyezett (vagy használatba vett, ahol a forgalomba helyezés nem kötelező), 16 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű gépjárművekre, ill. a 10 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi vontatására

engedélyezett gépjárművekre kell alkalmazni. A visszatartó fékrendszernek IIA típusúnak kell lennie.


Műszaki előírások

9.2.4.8 égéshő felhasználásával működő fűtőberendezés

9.2.4.8.1

9.2.4.8.2

9.2.4.8.5


9.2.4.8.3

9.2.4.8.4


9.2.4.8.6

9.2.5 Sebességkorlátozó készülék


9.2.6 A gépjárművek és a pótkocsik kapcsoló- szerkezete

9.2.7 A tüzelőanyagból származó tűzveszély kiküszöbölése

Járművek

image

EX/II EX/III AT FL


X h) X h) X h) X h)


X h)


X X

X i) X i) X i) X i)


X X X j) X j)


X X

Megjegyzés


h) Az 1999. június 30-a után felszerelt gépjárművekre vonatkozik. Az 1999. július 1-je előtt felszerelt gépjárművekre 2010. január 1-jétől kell alkalmazni. Ha a felszerelés ideje nem ismert, a jármű első forgalomba helyezésének időpontját kell helyette figyelembe venni.

h) Az 1999. június 30-a után felszerelt gépjárművekre vonatkozik. Az 1999. július 1-je előtt felszerelt gépjárművekre 2010. január 1-jétől kell alkalmazni. Ha a felszerelés ideje nem ismert, a jármű első forgalomba helyezésének időpontját kell helyette figyelembe venni.


i) Az először 1987. december 31-e után forgalomba helyezett, 12 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű gépjárművekre, valamint az először 2007. december 31-e után forgalomba helyezett, 3,5 tonnánál nagyobb, de legfeljebb 12 tonna megengedett legnagyobb össztömegű gépjárművekre vonatkozik.

j) Az először 2018. március 31-e után forgalomba helyezett (vagy használatba vett, ahol a forgalomba helyezés nem kötelező) gépjárművek és pótkocsik kapcsolószerkezetére kell alkalmazni.

9.2.1.2 A MEMU-knak az e fejezet EX/III járművekre vonatkozó követelményeinek kell meg- felelniük.


 

9.2.2 Villamos berendezés9.2.2.2.2.1 ábra9.2.2.2.2.3 ábra9.2.2.3 Olvadó biztosítók és megszakítók9.2.2.6 A gépjármű és a pótkocsi közötti villamos csatlakozás9.2.2.9 Tartósan feszültség alatt lévő áramkörök9.2.3 Fékberendezés9.2.4 Tűzveszély kiküszöbölése9.2.4.3 Tüzelőanyag-tartályok és tüzelőanyag-palackok9.2.4.7 A jármű visszatartó fékrendszere9.2.4.8 Égéshő felhasználásával működő fűtőberendezés9.2.5 Sebességkorlátozó készülék9.2.6 A gépjárművek és a pótkocsik kapcsolószerkezete9.2.7 A tüzelőanyagból származó tűzveszély kiküszöbölése