< Előző | Tartalom | Következő >
6.11.4 A nem a CSC előírásainak megfelelő, ömlesztett áru szállításra használt, BK1 és BK2 konténerek tervezésére, gyártására és vizsgálatára vonatkozó előírások
Megjegyzés: Ha az e szakasz előírásainak megfelelő konténereket szilárd anyagok ömlesztett szállítására használják, a fuvarokmányba a következő bejegyzést kell tenni:
„A(z) ... illetékes hatósága által jóváhagyott BK(x) ömlesztettáru-kon- téner” (lásd az 5.4.1.1.17 pontot).
Az (x) helyére az esetnek megfelelően 1 vagy 2 írandó.
6.11.4.1 Az e szakasz alkalmazásában az ömlesztettáru-konténer fogalom alá tartoznak az
„offshore” ömlesztettáru-konténerek, a billenőputtonyok, az ömlesztettáru-silók, a cserefelépítmények, a konténerteknők, a görgős konténerek és a járművek rakodótere.
Megjegyzés: Ezen ömlesztettáru-konténerek közé tartoznak azok a 7.1.3 szakaszban említett UIC által kiadott IRS 50591 (Görgős felépítmények vízszintes irányú átrakáshoz - A nemzetközi forgalomban való részvételt szabályozó műszaki előírások)1) és az IRS 50592 (Kombinált forgalom szállítóegységei (kivéve a félpótkocsikat) függőleges irányú átrakáshoz teherkocsikon történő szállításhoz – Minimális követelmények)2) megfelelő konténerek is, amelyek nem felelnek meg a CSC előírásainak.
6.11.4.2 Az ömlesztettáru-konténereket úgy kell tervezni és gyártani, hogy elég erősek legyenek a normális kezelés és szállítás során fellépő ütődések és igénybevételek elviselésére, beleértve a szállítási módok közötti átrakás során fellépő igénybevételeket is.
6.11.4.3 (fenntartva)
6.11.4.4 Az ömlesztettáru-konténereket az illetékes hatóságnak kell jóváhagynia és a jóváhagyásnak tartalmaznia kell a 6.11.2.3 bekezdés szerinti, az ömlesztettáru- konténer típusát jelölő kódot és adott esetben a vizsgálatra vonatkozó követelményeket.
6.11.4.5 Ha a veszélyes áru megtartásához bélésre van szükség, annak ki kell elégítenie a
6.11.3.1.3 pont előírásait.