< Előző | Tartalom | Következő >
1.6.3.27 –
1.6.3.29 (fenntartva)
1.6.3.30 Azok a 2005. július 1-je előtt, a 2004. december 31-ig érvényes előírások szerint gyártott, hulladékok szállítására szolgáló, vákuummal üzemelő rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a 6.10.3.9 bekezdés 2005. január 1-jétől érvényes előírásainak, továbbra is használhatók.
1.6.3.31 Továbbra is használhatók azok a rögzített tartányok (tartányjárművek), leszerelhető tartányok és battériás jármű elemeit képező tartányok, amelyeket olyan, a gyártásukkor érvényes műszaki szabályzat szerint terveztek és gyártottak, amelyet a
6.8.2.7 bekezdés akkor érvényes előírásai szerint az illetékes hatóság elismert.
1.6.3.32 Továbbra is használhatók azok a rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyeket 2007. július 1-je előtt, a 2006. december 31-ig érvényes előírások szerint gyártottak, és amelyek a 2006. december 31-ig érvényes 6.8.2.6 bekezdés táblázatában hivatkozott EN 13317:2002 szabvány szerinti (beleértve a szabvány 2007. január 1-jétől már nem elfogadott B Melléklete B.2 táblázatát és ábráját is) búvónyílásfedéllel vannak ellátva, vagy amelyeken a búvónyílásfedél anyaga nem felel meg az EN 13094:2004 szabvány 5.2 cikke követelményeinek.
1.6.3.33 (fenntartva)
1.6.3.34 Azoknál a cseppfolyósított, ill. mélyhűtött, cseppfolyósított gázok szállítására szolgáló rögzített tartányoknál (tartányjárműveknél) és leszerelhető tartányoknál, amelyek megfelelnek az ADR gyártási követelményeinek, de amelyeket 2009. július 1-je előtt válaszfalakkal vagy hullámtörő lemezekkel 7500 liternél nagyobb űrtartalmú rekeszekre osztottak, a töltési fok – a 4.3.2.2.4 pont előírásától eltérően – a befogadóképesség 20%-ánál nagyobb és 80%-ánál kisebb is lehet.
1.6.3.35 (törölve)
1.6.3.36 Azok a 2011. július 1-je előtt gyártott, cseppfolyósított, nem mérgező, gyúlékony gázok szállítására szolgáló rögzített tartányok (tartányjárművek), amelyek belső zárószerkezet helyett visszacsapó szeleppel vannak ellátva és nem felelnek meg a
6.8.3.2.3 bekezdés előírásainak, továbbra is használhatók.
1.6.3.37 (törölve)
1.6.3.38 Továbbra is használhatók azok a rögzített tartányok (tartányjárművek), leszerelhető tartányok és battériás járművek, amelyeket olyan, a gyártásukkor érvényes szabványok szerint terveztek és gyártottak (lásd a a 6.8.2.6 és a 6.8.3.6 bekezdést), amelyek az ADR akkor érvényes előírásai szerint alkalmazhatók voltak, kivéve, ha ezt valamely különleges átmeneti előírás korlátozza.
1.6.3.39 Azok a 2011. július 1-je előtt, a 6.8.2.3.3 bekezdés 2010. december 31-ig érvényes előírásai szerint gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek a lángzár, ill. lángáthatolást gátló szerkezet helyzete tekintetében nem felelnek meg a 6.8.2.2.3 pont harmadik bekezdése előírásainak, továbbra is használhatók.
1.6.3.40 (törölve)
1.6.3.41 A 2013. július 1-je előtt, a 2012. december 31-ig érvényes követelmények szerint gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a 6.8.2.5.2, ill. a 6.8.3.5.6 pont 2013. január 1-jétől érvényes jelölési előírásainak, a 2013. július 1-je utáni következő időszakos vizsgálatig a 2012. december 31-ig érvényes követelmények szerinti jelölést is viselhetik.
1.6.3.42 (törölve)
1.6.3.43 Azok a 2012. január 1-je előtt, a 2012. december 31-ig érvényes előírások szerint gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a 6.8.2.6 bekezdés EN 14432:2006 és EN 14433:2006 szabványokra vonatkozó 2011. január 1-től érvényes követelményeinek, továbbra is használhatók.
1.6.3.44 Az UN 1202, 1203, 1223, 3475 számú anyagok és az UN 1268 és 1863 alá tartozó repülőgép tüzelőanyagok szállítására szolgáló rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyekre 2015. július 1-je előtt, a belföldi előírások szerint tervezett és gyártott adalékoló berendezés van szerelve, amely nem felel meg a 3.3 fejezet 664 különleges előírása 2015. január 1-jétől érvényes gyártási, jóváhagyási és vizsgálati követelményeinek, csak azon ország(ok) illetékes hatóságának egyetértésével használhatók, amely(ek)ben használják.
1.6.3.45 (fenntartva)
1.6.3.46 Azok a 2017. július 1-je előtt, a 2016. december 31-ig érvényes előírások szerint gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a 6.8.2.1.23 pont 2017. január 1-től érvényes követelményeinek, továbbra is használhatók.
1.6.3.47 Azok a 2019. július 1-je előtt gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek a 2018. december 31-ig érvényes előírások szerinti biztonsági szeleppel vannak ellátva, amelyek nem felelnek meg a 6.8.3.2.9 pont utolsó bekezdésében foglalt, a kialakításukra, ill. védelmükre vonatkozó, 2019. január 1-jétől érvényes követelményeknek, a 2021. január 1-je utáni első közbenső vagy időszakos vizsgálatukig tovább használhatók.
1.6.3.48 A 4.3.5 szakasz TU42 különleges előírása 2019. január 1-je előtt érvényes követelményeitől eltérően az alumíniumötvözetből gyártott tartányköpennyel rendelkező (beleértve azokat is, amelyekben védőbélés van) rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyeket 2019. január 1-je előtt olyan anyagok szállítására használtak, amelyek pH értéke kisebb, mint 5,0 vagy nagyobb, mint 8,0, az ilyen anyagok szállítására 2026. december 31-ig tovább használhatók.
adr_2023//védett_hvesz_termék
1.6.3.49 Azok a 2019. július 1-je előtt, a 2018. december 31-ig érvényes előírások szerint gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a 6.8.2.2.10 pont 2019. január 1-től érvényes, a hasadótárcsa nyitónyomására vonatkozó követelményeinek, továbbra is használhatók.
1.6.3.50 Azok a 2019. július 1-je előtt, a 6.8.2.2.3 pont 2018. december 31-ig érvényes előírásai szerint gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a 6.8.2.2.3 pont 2019. január 1-től érvényes utolsó bekezdésének a légzőberendezés lángzárjára vonatkozó követelményének, továbbra is használhatók.
1.6.3.51 Azok a 2019. július 1-je előtt, a 2018. december 31-ig érvényes előírások szerint gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a 6.8.2.1.23 pontnak a tartányfenekek domborított részén lévő hegesztések ellenőrzésére vonatkozó, 2019. január 1-től érvényes követelményének, továbbra is használhatók.
1.6.3.52 Azok a 2019. július 1-je előtt, a 2018. december 31-ig érvényes előírások szerint gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a 6.8.2.2.11 pont 2019. január 1-től érvényes követelményeinek, továbbra is használhatók.
1.6.3.53 A rögzített tartányokra (tartányjárművekre), leszerelhető tartányokra és battériás járművekre a 6.8.2.3.1 pont 2018. december 31-ig érvényes előírásai szerint, 2019. július 1-je előtt kiadott típusjóváhagyási bizonyítványok, amelyek nem felelnek meg a
6.8.2.3.1 pontnak a 2019. január 1-jétől érvényes előírásának, mely szerint fel kell tüntetni annak az államnak a jelét, amelynek területén az engedélyt kiadták (a nemzetközi közúti forgalomban részt vevő járművein alkalmazott megkülönböztető jelzését3)) és egy nyilvántartási számot, továbbra is használhatók.
1.6.3.54 A rögzített tartányokkal (tartányjárművekkel) és leszerelhető tartányokkal (kivéve azokat amelyekre a 6.8.4 szakasz TA4 és TT9 különleges előírása vonatkozik) kapcsolatos tevékenységeket végző szakértők jóváhagyása során az illetékes hatóság által, a 6.8 fejezet 2022. december 31-ig érvényes előírásai szerint alkalmazott eljárások, amelyek nem felelnek meg a vizsgáló szervezetekre vonatkozóan az 1.8.6 szakasz 2023. január 1-jétől érvényes előírásainak, 2032. december 31-ig tovább alkalmazhatók.
Megjegyzés: A „szakértő” kifejezést a „vizsgáló szervezet” kifejezés váltotta fel.
1.6.3.55 Érvényességük lejártáig tovább használhatók azok a típusjóváhagyási bizonyítványok, amelyeket 2023. július 1-je előtt, a 6.8 fejezet szerint adtak ki rögzített tartányokra (tartányjárművekre) és leszerelhető tartányokra (kivéve azokat amelyekre a 6.8.4 szakasz TA4 és TT9 különleges előírása vonatkozik) és amelyek nem felelnek meg az 1.8.7 szakasz 2023. január 1-jétől érvényes előírásainak.
1.6.3.56 Azok a 2033. július 1-je előtt, a 6.9 fejezet 2022. december 31-ig érvényes előírásai szerint gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a 6.13 fejezet 2023. január 1-jétől érvényes előírásainak, továbbra is használhatók.
3) A nyilvántartó államnak a nemzetközi közúti forgalomban részt vevő gépjárműveken és pótkocsikon alkalmazott megkülönböztető jelzése, pl. a Közúti Közlekedésről szóló Genfi Egyezmény (1949) vagy a Közúti Közlekedésről szóló Bécsi Egyezmény (1968) szerint.
gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a biztonsági szelepek felszerelésére vonatkozóan a 6.8.3.2.9 pont 2023. január 1-től érvényes előírásainak, továbbra is használhatók.
1.6.3.58 (fenntartva)
1.6.3.59 Azok a 2023. július 1-je előtt, a 2022. december 31-ig érvényes előírások szerint gyártott rögzített tartányok (tartányjárművek) és leszerelhető tartányok, amelyek nem felelnek meg a 6.8.4 szakasz b) pont 2023. január 1-től érvényes TE26 különleges előírásának, továbbra is használhatók.
1.6.3.60 Azoknak a rögzített tartányoknak (tartányjárműveknek) és leszerelhető tartányoknak, amelyek a 6.8.3.2.9 pont 2023. január 1-től érvényes előírásainak megfelelő biztonsági szeleppel vannak ellátva, a 2023. december 31. utáni következő közbenső vagy időszakos vizsgálatukig nem szükséges viselniük a 6.8.3.2.9.6 pont szerinti jelölést.